zaterdag 11 april 2558

13 april 2015 - Hua Hin, Thailand

Ja, de Thai tellen bij de sterfdata van Boedha 543 jaar bij. Het is 2558 BE = Boedhist Era , ze tellen er dus 543 jaar bij maar besloten in 1940 over te stappen op de Westerse kalender maar wij vinden het leuk om 2558 te schrijven.

Ik hou nog steeds mijn vegetarisch dieet aan en bestel 's middags een broodje aan het zwembad maar hou het spek opzij. "Moet jij je spek niet hebben ? " vraagt Kurt, nee zeg ik maar jij krijgt het ook niet. Huh kijkt hij me aan ? Neen, licht ik toe dat is voor de straathonden op strand. Hij moet erom lachen ....

Op zoek dus naar die arme straathond, spek in de witte kantoenen serviet ( ik hoop dat ze die vetvlekken eruit gaan krijgen in de Hyatt en een bleek beige porseleinen potje ( waar de frieten van de kids in hebben gezeten) naar het strand, na even zoeken vond ik een bleek beige exemplaar, hoewel hij er niet ondervoed uitzag was hij schichtig. Ik ging op mijn knieën zitten .Behoedzaam kwam hij dichterbij, hij was bang maar wou het spek en kwispelde met zijn staart. Uiteindelijk is hij uit mijn hand komen eten, het waterflesje deed ik in het porseleinen potje. Daar moest ik wel voor achteruit want hij was er bang van. Nou ja een straathond drinkt waarschijnlijk niet uit porselein van een 5 sterren resort. Voor alles de eerste keer zeker. Ik dacht dat hij veel dorst zou hebben maar dat viel best mee. Het is duidelijk deThai verzorgen hun straathonden veel beter dan die in Cyprus, Spanje of Griekenland hier zin ze er niet te mager uit, integendeel. Mijn trouwe viervoeter volgde hem mij een keek me kwispelend aan vanuit die mooie bruine ogen, even liep hij langs mij in de branding tot hij doorhad dat ik enkel nog het water bij me had en dat de witte katoenen serviet leeg was, dan maakte hij rechtsomkeer en verdween.

Margot reed nog eens paard en verkocht de show met Nin op het strand. Thai en Australiërs onder de indruk latend door een rungalop te doen. Champion riepen ze in koor en fier dat ze was !

Yannick ondervindt ongelofelijk veel bijval, Thaise vrouwen vanaf de leeftijd van 16 en ouder willen allemaal met hem op de foto, bruine huid, blauwe ogen en blond haar ( een sixpack volgens Margot de kenner) Hij moet er verlegen om glimlachen maar gaat toch steeds lachend op de foto :) Wedden dat hij dat niet thuis zal vertellen :)